Procter & Gamble także przyjmuje wyzwanie tygrysa by chronić raj
Środa, 09.04.2014. Maria
Procter & Gamble także przyjmuje wyzwanie tygrysa by chronić raj
Procter & Gamble - to kolejna globalna korporacja, która pod naciskiem kampanii Greenpeace, zobowiązała się wczoraj do przyjęcia polityki eliminującej wylesianie ze swojego łańcucha dostaw oleju palmowego.
Po ponad miesięcznej kampanii Greenpeace "Protect Paradise" skierowanej do Procter & Gamble (P&G) i zebraniu ponad 400 tys. podpisów pod petycją, spółka – idąc za przykładem konkurencji i takich firm jak Unilever, Ferrero, Mars, Nestlé, Colgate Palmolive, Kellogg's, czy L’Oréal – ogłosiła wczoraj zamiar całkowitej eliminacji wylesiania ze swojego łańcucha dostaw oleju palmowego do roku 2020.
 
Do P&G należy obecnie ponad 20 marek takich jak np. Pampers, Pantene, Head & Shoulder, Herbal Essences, Wella, Ambi Pur, Gillette, Old Spice, Max Factor, Blend-a-med, Oral-B (lista wszystkich marek dostępna jest tutaj). Do produkcji wyrobów wielu z tych marek P&G stosuje olej palmowy, który jest nierozłącznym składnikiem kosmetyków.  
 
Kampania skierowana do P&G była częścią szerszej kampanii Greenpeace „The Tiger Challenge” – czyli dosłownie „wyzwanie rzucone przez tygrysa”. Kampania ma nakłonić producentów wyrobów zawierających olej palmowy do kupowania tego surowca od odpowiedzialnych dostawców. Nazwa kampanii nawiązuje do tygrysów sumatrzańskich, których siedliska są niszczone przez rozprzestrzeniające się plantacje palm olejowych. Oczywiście w efekcie rozwoju tego sektora gospodarki cierpią nie tylko tygrysy – wycinanie lasów tropikalnych, na których następnie sadzi się palmy olejowe, ma też fatalne skutki dla lokalnych społeczności (przesiedlenia) oraz zdziesiątkowanej populacji orangutanów. Ma też – na razie mniej odczuwalny – wpływ na nas, konsumentów, ponieważ pod wpływem wylesiania i osuszania torfowisk zwiększa się emisja CO2, a tym samym pogłębiają się zmiany klimatu.
źródło: greenpeace.org/usa/tiger-challenge/
źródło: greenpeace.org/usa/tiger-challenge/
Jak poinformował wczoraj wiceprezes P&G ds. globalnego rozwoju: "P&G podejmie stanowcze kroki na rzecz eliminacji zjawiska wylesiania z łańcucha dostaw oleju palmowego. Pragniemy wypracować skuteczne, długofalowe rozwiązania w zakresie zrównoważonej produkcji oleju palmowego”.  
 
Nowe cele P&G zakładają eliminację wylesiana z całego łańcucha dostaw oleju palmowego do 2020 roku. W tym celu P&G zobowiązało się zidentyfikować wszystkich swoich dostawców oleju palmowego oraz oleju z nasion palmy do 31 grudnia 2015 roku, a także nakłonić ich do przedstawienia planów eliminacji wylesiania w ramach ich zakładów. W przypadku oleju z nasion palmy, P&G chce rozpocząć inwestycje i współpracę z właścicielami małych gospodarstw rolnych w celu optymalizacji ich działalności. P&G zamierza corocznie sprawozdawać się z postępów w realizacji powyższych celów.
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Podobne artykuły
L’Oréal przyjmuje wyzwanie tygrysa!
Koncern L’Oréal właśnie dołączył do grona firm, które postanowiły podnieść rękawiczkę rzuconą przez troszczące się o dobro tygrysów i stan tropikalnych lasów organizacje i ruchy społeczne.
Przyjazny środowisku olej palmowy?
Po ubiegłorocznej deklaracji Asia Pulp and Paper dot. zerowego wylesiania, kolejny gigant – Wilmar - deklaruje chęć powstrzymania deforestacji w Indonezji.
2020 – Koniec Świata...opartego na wylesianiu?
Najwięksi producenci dóbr konsumpcyjnych przyjęli ambitny cel dot. całkowitego zaprzestania wycinania lasów tropikalnych do 2020. Czy im się uda? Oby nie byłoby tak, jak z odwołanym końcem świata w 2012…