Aktualności dla tagów: prawa_konsumenta
Producenci nie zawsze przestrzegają zasad. Dowiedz się jak dbać o swoje prawa
Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Praw Konsumenta. Jako konsumenci mamy prawo do informacji, wyboru i bezpieczeństwa. Niestety, ostatnie badania Inspekcji Handlowej dowodzą, że producenci bywają na bakier z przepisami.
Konsument świadomy swojej siły
W tym roku, po raz 33 jest obchodzony Światowy Dzień Praw Konsumenta. Pierwszy odbył się 15 marca 1983 roku, w rocznicę przemowy prezydenta Johna Kennedy’ego, która dotyczyła projektu ustawy o ochronie praw konsumenta.
Duże korporacje stoją za wieloma markami typu "organic"
Brytyjska organizacja konsumencka ujawnia, że za wieloma markami kojarzonymi ze zrównoważoną produkcją stoją wielkie korporacje, które w dodatku dbają, aby prawda ta nie wyszła na jaw. Nieświadomi konsumenci przyjmują tą wiadomość ze złością i rozczarowaniem.
Konsumenci oczekują większej odpowiedzialności w zarządzaniu łańcuchem dostaw firm, wynika z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Opakowanie większe nawet o 50% w stosunku do swojej zawartości? Nowe opakowanie o pojemności mniejszej niż dawniej? To najczęściej stosowane przez producentów chwyty marketingowe, które wprowadzają konsumentów w błąd a jednocześnie - poprzez większe lub niepotrzebne opakowanie - zwiększają zanieczyszczenie środowiska.
Laptop. Narzędzie pracy wielu ludzi. Nie jest to sprzęt długowieczny i spora część użytkowników wymienia go co 2-3 lata. W takim wypadku kupując nowy model niemal zawsze dostajemy licencję OEM na system Microsoft Windows, czy tego chcemy czy nie.
W Europie Zachodniej od lat niezależne testy porównawcze produktów są dla konsumentów nieocenionym źródłem wiedzy na temat jakości, bezpieczeństwa, ceny produktów, które kupują każdego dnia. W Polsce wciąż takich testów wykonuje się zdecydowanie za mało. Podstawową przeszkodą jest brak środków.  
Gazeta Prawna wraz z analitykami eHipoteka.com przeanalizowała informacje o kredytach hipotecznych, publikowane przez banki na swoich stronach internetowych, podawane na infoliniach oraz w oddziałach banków. Banki, reklamując kredyty hipoteczne, ukrywają koszty, które okazują się niebagatelne.