Siedem prywatnych firm marketingowych, czternaście festiwali filmowych oraz siedemnaście kin studyjnych w całej Polsce, poprzez emisje klimatycznego spotu, przyłączyło się do kampanii społecznej „DLA KLIMATU = PRZECIW UBÓSTWU”, prowadzonej przez Akcję dla Globalnego Południa, program Polskiej Zielonej Sieci.
Do akcji mogą przyłączać się również osoby indywidualne i organizacje. Wystarczy:
- obejrzeć spot na stronie: http://dlaklimatu.pl/#spot
- zamieścić link do video klipu na stronie lub portalach społecznościowych takich jak facebook, naszaklasa.
Polska premiera spotu, mówiącego o dramatycznym wpływie zmian klimatu na kraje najuboższe, odbyła się 23 kwietnia w kinach studyjnych. Obecnie i w przyszłości reklamę społeczną wyemitują festiwale filmowe oraz firmy marketingowe na wyeksponowanych w przestrzeni miejskiej monitorach LCD. Prowadzone są również rozmowy z ogólnopolską siecią kin Multikino.
„Przez ten nietypowy video klip chcieliśmy uzmysłowić wszystkim jego odbiorcom, że w Polsce co roku emitowanych jest kilkaset milionów ton CO2, przyczyniających się do zmian klimatu. Kominy polskich elektrowni wymierzone są w kraje najbiedniejsze, których mieszkańcy i tak żyją na skraju ubóstwa. Zredukujmy nasze emisje poprzez zmiany polityczne i na poziomie codziennych wyborów każdego z nas. Zróbmy to nie tylko dla klimatu, ale i w geście sprzeciwu wobec biedy na świecie.” mówi Aleksandra Antonowicz, koordynatorka kampanii Dla Klimatu Przeciw Ubóstwu.
W kampanii „Dla Klimatu Przeciw Ubóstwu” biorą udział:
- KINA: Kino Pionier i Kino Zamek w Szczecinie, Kino Warszawa we Wrocławiu, Kino Amok w Gliwicach, Kino Kadr w Dąbrowie Górniczej, Kino Mikro, Sfinks i Agrafka w Krakowie, Kino Tomi w Pabianicach, Kino Apollo, Malta i Rialto w Poznaniu, Kino Polonez w Skierniewicach, Kino Rejs w Słupsku, Kino LAB w Warszawie, Kino 60 Krzeseł w Gorzowie Wielkopolskim, Kinematograf w Łodzi;
- FESTIWALE: Watch Doc Review – festiwal objazdowy oraz stacjonarny w Warszawie, Kameroffon w Warszawie, Kafla w Warszawie, Filmowa Góra w Zielonej Górze, Lubuskie Lato Filmowe w Łagowie, Festiwal Filmów Młodzieżowych w Poznaniu, Festiwal Szorty, Wyścig Jaszczurów w Poznaniu, FilMost Filmtour 2010 w Gdańsku, V Festiwal Kina Niezależnego OFF JAK GORĄCO w Łodzi, Ogólnopolski Akademicki Festiwal Twórczości Studentów Kierunków Teoretycznofilmowych oraz Artystycznych "KAMERA AKCJA" w Łodzi, IV Festiwal Kina Niezależnego CK OFF w Przemyślu, Festiwal Podróżników Rozjazdy 2010 w Rybniku;
- Firmy posiadające monitory: City Channel, Ds Digital, Pixel, LCD Media, TVT reklama w tramwajach, X media, DVA Polska.