Bądź Ecoistą!
Piątek, 23.10.2009. Zuza
 Bądź Ecoistą!
http://www.ecoist.com
Lubisz słodycze? A co robisz z opakowaniami? Zastanów się, bo jeśli je wyrzucasz tracisz szanse by być trendy i by promować ekologiczny szyk… Firma Ecoist opanowała do perfekcji przetwarzanie opakowań, biletów z metro i czynienie z nich szykownych torebek i gadżetów….
Założona w 2004 amerykańska firma promuje modę dla ludzi, którzy zwracają uwagę zarówno na styl jak i na ekologię. Ich produkty cechują się nie tylko fajnym wzorem, ale także funkcjonalnością i trwałością. Moda, którą projektuje Ecoist, oparta jest na UP CYKLINGU (kreatywnym recyklingu). Wszystkie ich produkty zrobione są w całości z recyklingowanych lub organicznych materiałów a ich produkcja przebiega stosowanie się do reguł sprawiedliwego handlu, poprzez współpracę z regionalnymi dostawcami i wykonawcami z całego świata.
 
Za produktami Ecoist stoją ludzie, którzy w tych produktach widzą szansę na ratowanie środowiska oraz poprawę bytu producentów a wszystko to poprzez decyzję konsumenta: „KUPUJĘ TEN PRODUKT”. Z drugiej strony ich produkty są ciekawe i piękne gdyż tylko w ten sposób Ecoist może dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, zarówno z produktem jak i z przekazem dotyczącym świadomej konsumpcji. W swojej misji dążą do wyedukowania konsumenta, aby ten nabywał przedmioty świadomie, z całą konsekwencją ich wpływu na środowisko naturalne.
 
Założyciele Ecoist wierzą, że dokonując mądrych wyborów konsumenckich każdy z nas może wpłynąć na losy świata. To konsumenci tworzą zapotrzebowanie na wszelkie produkty jakie kupują od samochodów, przez ubrania, aż po produkty codziennego użytku. Ich celem nie jest całkowite wyeliminowanie konsumpcji, i przyjemności z niej płynącej, ale poszukiwanie alternatyw które zarówno zaspokoją nasze potrzeby jak i będą zdrowe, ekologiczne, a co szczególnie ważne, prowadzące do równowagi społecznej na świecie .
 
Ecoist przetwarzając opakowania z cukierków, opakowania po pożywieniu, stare bilboardy pozwala uchronić te materiały przed wylądowaniem w koszu na śmieci. Tym sposobem te materialny, w  większości nie ulegające biodegradacji, są ponownie używane co ogranicza ich produkcję i zanieczyszczenie srodowiska. Ponadto sama produkcja tych torebek  i akcesoriów  leży w rękach wspólnot z  Meksyku, Peru, Chile, Brazylii czy Indii. Ecoist współpracuje np z  organizacją pozarządową w Meksyku, Grupedsac  (Group for the Promotion of Education and Sustainable Development), która od 1987 pomaga mieszkańcom biednych części Meksyku rozwijając ich umiejętności, a równocześnie ucząc ich poszanowania dla środowiska.
 
Przy okazji warto wspomnieć o pierwszym polskim projekcie dotyczącym szeroko rozumianego `advercycling` czyli przetwarzania nieaktualnych reklam na przedmioty codziennego użytku.Mam tu na myśli nietuzinkowe torby HO::LO, wykonane z nieaktualnych lub zużytych plandek i bannerów reklamowych oraz z pasków, które we wcześniejszym wcieleniu były samochodowymi pasami bezpieczeństwa. Recykling materiałów, który stosuje polska firma HO::LO daje w efekcie niepowtarzalne pojedyncze egzemplarze, które są również manifestem sprzeciwu wobec degradacji środowiska i zalewu reklamy.
 
Naturalnie Ecoist może być nie tylko dostarczycielem produktów, sami możemy wziąć sprawę we własne ręce i stworzyć własną linię ekotorebek, akcesoriów czy też drobiazgów dla domu. Wystarczy trochę talentu i oryginalny gadżet gwarantowany!
 
Torebki, biżuterię i inne akcesoria możesz kupić na stronie.
Możecie też zostać fanami firmy Ecoist na facebooku
Komentarze