
Better Cotton Initiative to inicjatywa wspierająca obejmująca jedynie etap produkcji surowej bawełny. Została zainicjowana w 2009 r. przez firmy międzynarodowe, takie jak adidas, Gap, H&M, IKEA oraz organizacje pozarządowe, w tym WWF. Obecnie do inicjatywy dołączyły też Levis, Nike i inne duże marki oraz producenci i dostawcy bawełny.
MOCNE STRONY
Inicjatywa wspiera rolników poprzez wymianę kontaktów, wiedzy i doświadczeń.
SŁABE STRONY
Firmy muszą dokonywać samooceny zgodnie z minimalnymi standardami ekologicznymi i są oceniane przez działających na danym terenie partnerów BCI, a w niektórych przypadkach także przez kontrolerów BCI. Brak informacji o weryfikacji zewnętrznej. BCI koncentruje się tylko na produkcji bawełny na poziomie upraw. Nie ma na celu wprowadzenia upraw ekologicznych i dopuszcza stosowanie nasion modyfikowanych genetycznie oraz niektórych pestycydów.
KRYTERIA
|
OPIS
|
OCENA
|
Surowce przyjazne środowisku
|
Ograniczone zużycie wody. Ograniczone stosowanie pestycydów. Ochrona gleby. Dopuszczalne stosowanie nasion modyfikowanych genetycznie. |
 |
Produkcja przyjazna środowisku |
Nie obejmuje. |
.png) |
Standardy pracy |
Prawo do swobodnego zrzeszania się. Zapewnienie pracownikom bezpieczeństwa i higieny pracy. Zakaz pracy dzieci, pracy przymusowej oraz dyskryminacji. |
 |
Sprawiedliwy Handel |
Nie obejmuje. |
.png) |
Przejrzystość łańcucha dostaw |
Nie obejmuje. |
.png) |
Więcej o kryteriach BCI można przeczytać bezpośrednio na stronie: