Projekt ACT
Projekt "ACT" realizowany jest przez Fundację Kupuj Odpowiedzialnie w partnerstwie z organizacjami pozarządowymi z Finlandii (Eetti), Hiszpanii (Neo Sapiens), Austrii (Südwind), Włoch (LVIA) oraz z Irlandii (SLI). Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie jest polskim partnerem projektu.
 
Projekt ma na celu zwiększenie świadomości na temat zmian klimatu, zrównoważonej konsumpcji, gospodarki o obiegu zamkniętym, sprawiedliwości klimatycznej i wskazanie powiązań między lokalnymi działaniami a globalnymi efektami działalności człowieka. Jest także odpowiedzią na potrzebę innowacyjnych metod omawiania tych tematów. Materiały opracowywane przez konsorcjum kilku europejskich organizacji pracujących z młodzieżą powstają z myślą o wsparciu zarówno młodych ludzi, którzy chcą działać na rzecz zrównoważonego rozwoju, jak i nauczycieli i osób pracujących z młodzieżą.
 
Pierwsze publikowane materiały przeznaczone dla młodzieży, mają za zadanie pomóc w organizowaniu innowacyjnych i angażujących działań obywatelskich, zachęcić młodych ludzi do działania na rzecz swoich społeczności i pomóc im wykorzystać posiadaną wiedzę do i zachęcać do podejmowania zrównoważonych wyborów. Liczymy także na to, że będą również inspiracją dla aktywistek i aktywistów w zakresie zielonej przedsiębiorczości społecznej.
 
W ramach drugiej części projektu opracowane zostaną innowacyjne narzędzia dla nauczycieli i osób pracujących z młodzieżą w zakresie globalnej edukacji obywatelskiej. Mogą one zostać wykorzystane jako narzędzia wspierające organizację warsztatów i ułatwić włączenie tematów związanych z globalnej edukacji obywatelskiej do swojej pracy.
 

Działaj na rzecz klimatu. Dobre praktyki

 
W 2023 roku w ramach projektu ACT przeprowadziliśmy szereg rozmów i wywiadów z młodzieżą oraz ekspertami i ekspertkami w dziedzinie edukacji młodzieży z 6 krajów: Finlandii, Hiszpanii, Austrii, Włoch, Irlandii oraz Polski. Naszym celem było przyjrzenie się zaangażowaniu młodzieży w działania pro-klimatyczne w każdym z nich, sprawdzenie w jaki sposób najlepiej poruszać z młodymi ludźmi tematy dotyczące zmian klimatu. Które działania okazały się skuteczne? Co motywuje młodzież do działania, skąd czerpią wiedzę o klimacie? Czy wspiera ich w tym rozwoju system edukacji formalnej? Czym dla dzisiejszej młodzieży jest aktywizm?
 
Spotkania i wywiady zaowocowały zestawieniem tzw. dobrych praktyk w zakresie działań proklimatycznych, które udostępniamy poniżej. Znajdziecie w nim polecane przez młodzież i ekspertów metody i narzędzia edukacyjne, a także wybór rekomendacji i zrealizowanych projektów pro klimatycznych. Najnowsze dobre praktyki edukacyjne, to źródło inspiracji dla wszystkich szukających sprawdzonych narzędzi pomocnych w podejmowaniu skutecznych działań na rzecz klimatu i w mobilizowaniu innych do aktywności obywatelskiej.
 
Zapraszamy do eksplorowania: KLIK
 

Gra planszowa GetLandia

 
Gra planszowa GetLandia powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie w pracy z młodzieżą oraz globalnej edukacji obywatelskiej na innowacyjne metody poruszania kwestii zrównoważonej konsumpcji i powiązań między lokalnymi działaniami a ich globalnymi skutkami. To narzędzie do prowadzenia ciekawych i angażujących zajęć, które mają zachęcać młodych ludzi do świadomej konsumpcji oraz obywatelskiej aktywności.
 
Poprzez realizację różnych misji gracze pomagają wprowadzić w GetLandii zasady gospodarki o obiegu zamkniętym i zrównoważonego rozwoju, by jej mieszkańcy i mieszkanki znów mogli poczuć się dobrze i bezpiecznie. Dążąc do wypełnienia otrzymanych zadań, uczestniczy i uczestniczki gry mają okazję sprawdzić i poszerzyć swoją wiedzę na temat odpowiedzialnej konsumpcji, problemów ekologicznych oraz kryzysu klimatycznego, a szukając najlepszych rozwiązań, mogą w ciekawy i kreatywny sposób ćwiczyć i rozwijać kompetencje w zakresie aktywnego obywatelstwa.
 
Gra jest przygotowana do samodzielnego kolorowego wydruku w formacie A4, niektóre materiały należy wydrukować dwustronnie.
 
Komplet materiałów zawiera (PLIKI DO POBRANIA)
 
Nie masz pewności, czy gra jest odpowiednia dla Ciebie i osób uczestniczących w Twoich zajęciach?
 
Interesuje Cię zakres merytoryczny gry?
>> Sprawdź Słowniczek, karty misji i karty „Quiz” lub „Wszyscy zgadują!"