Supermarkety to jedne z najbardziej marnotrawnych miejsc na świecie. Codziennie wyrzucają mnóstwo dobrego jedzenia i używają ogromne ilości plastikowych opakowań. Nie musi tak być.
Według opublikowanego niedawno przez Wuppertal Institute
raportu, to właśnie rola supermarketów w zakresie efektywnego gospodarowania zasobami jest kluczowa. Okazuje się, że niemieckie sieci handlowe (Grupa Schwarz, Grupa Metro, REWE, Edeka i Aldi) mogą w szybkim czasie i bez trudu
zmniejszyć zużycie zasobów o 20% sprzedając produkty bardziej przyjazne środowisku. Zmiana przyczyni się także do stworzenia 700 tysięcy nowych miejsc pracy i obniżenia cen o 4,3% do roku 2030.
Lidl jest jednym z największych supermarketów na świecie i jako jeden z najmocniejszych graczy na rynku dysponuje siłą aby wpłynąć na producentów żywności, odzieży, a nawet elektroniki, by wzięły odpowiedzialność za wpływ jaki mają na naszą planetę.
Dzięki naciskom konsumentów, supermarkety we Francji są obecnie zobowiązane do oddania żywności na cele charytatywne. Żądamy, aby tego rodzaju praktyki pojawiły się w całej Europie. Chcemy by Lidl przyjął zrównoważoną i odpowiedzialną politykę dotyczącą produktów, które są sprzedawane w sklepach sieci. Chcemy by Lidl zastąpił nieefektywne produkty takimi, których wytworzenie nie wpłynie negatywnie na środowisko.