Dlaczego warto?
Kampania Pytaj o chemię została stworzona z potrzeby zadbania o nasze zdrowie oraz kondycję środowiska naturalnego. Badania wpływu niebezpiecznych chemikaliów na nasze zdrowie i życie są jednoznaczne. Wśród przedmiotów nas otaczających zdecydowana większość zawiera w sobie substancje chemiczne, które oddziałują na nas, zwiększając ryzyko zachorowania na raka, zmieniają naszą gospodarkę hormonalną oraz powodują bezpłodność i także alergie.
Według 33 art. Rozporządzenia REACH dostawcy wyrobów zawierających SVHC w stężeniu powyżej 0,1% wagowo, muszą przekazać odbiorcom informacje o tej zawartości, a także instrukcje dotyczące bezpiecznego stosowania wyrobu. Artykuł 33 rozp. REACH ustanawia także prawo konsumenta do żądania i uzyskania takich informacji od każdego dostawcy w łańcuchu dostaw. Projekt Pytaj o Chemię pomaga wypełnić ten obowiązek i zoptymalizować komunikację z konsumentami poprzez bazę danych i aplikację na urządzenia mobilne.
W ramach projektu Pytaj o chemię powstała ogólnoeuropejska baza danych dla firm połączona z aplikacją Pytaj o Chemię. Pozwala w łatwy sposób wprowadzić do bazy informacje na temat obecności substancji wzbudzających szczególnie duże obawy (SVHC) w artykułach i trafić z nimi do konsumentów.
Baza jest połączona z aplikacją na smartfony, poprzez którą konsumenci mogą skanować kody kreskowe towarów i dowiedzieć się, czy dany artykuł zawiera SVHC, jeśli takie informacje znajdą się wcześniej w bazie. Dlatego już dziś zachęcamy wszystkie firmy do ich uzupełniania!
Dlaczego warto umieścić informacje o swoich artykułach w bazie?
Aplikację ściągnęło aż 35 000 konsumentów a ich liczba stale rośnie. Zostało wysłanych 7063 zapytań. Konsumenci zdobywają coraz większą wiedzę i świadomość na temat substancji chemicznych znajdujących się w produktach ich otaczających. COVID-19 uświadomił wszystkim, że brak zmiany w prowadzeniu biznesu a także zmiana stylu życia, doprowadzi nas do kolejnych kryzysów zdrowotnych oraz ekonomicznych. Biznes nie może pozostać na to obojętny i my zachęcamy firmy, które mają największą świadomość, aby wyznaczyć nowe trendy w komunikacji z klientem
- Skorzystajcie z darmowego narzędzia ułatwiającego komunikację.Według badań przeprowadzonych przez Eurobarometr w 2017 roku 4 na 5 Europejczyków boi się wpływu chemikaliów na ich zdrowie. Postawcie na dobro swojego klienta, a on odpłaci się wiernością.
- Wpiszcie w strategię CSR informowanie o składach chemicznych.
- Oszczędzajcie czas i pieniądze dodając produkty do bazy danych raz, unikniecie odpowiadania na indywidualne maile.
Jak skorzystać z bazy?
Zamieszczanie informacji w bazie jest bardzo proste, można to zrobić poprzez indywidualne konto dla każdej firmy, które jest obsługiwane tylko przez nią. Jak to zrobić wyjaśnia szczegółowa instrukcja, która znajduje się
TUTAJ
Informacje o SVHC w produktach można dodawać do bazy pojedynczo dla każdego artykułu, lub zbiorowo przygotowując je wcześniej w specjalnym pliku, dostępnym
TUTAJ.