Prawa konsumenta
Każdy z nas jest konsumentem. Konsument to osoba kupująca jakieś produkty (np. jedzenie, odzież, meble) lub korzystająca z jakiś usług . Wszystkim konsumentom przysługują podstawowe prawa. Jak korzystać ze swoich praw, ale także i obowiązków konsumenckich? Jak nie dać się oszukać w sklepie, banku czy kupując przez Internet? Czym jest reklamacja i gwarancja? Jak nie ulegać reklamie oraz kupować świadomie i racjonalnie?
W ramach projektu, który realizowaliśmy we współpracy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w latach 2006 – 2007 staraliśmy się odpowiedzieć na powyższe pytania rozbudzając świadomość konsumencką wśród dzieci i młodzieży szkolnej oraz dostarczając młodym konsumentom informacji o ich najważniejszych prawach i obowiązkach.
Dowiedz się więcej
W zakładce "
Materiały" znajdziecie materiały edukacyjne opracowane przez nas w ramach realizowanego w latach 2006-2007 projektu „Co młody konsument powinien wiedzieć?” W skład materiałów wchodzą przeznaczone dla nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
scenariusze zajęć lekcyjnych a także
poradniki dla uczniów.
Zachęcamy też do zapoznania się z artykułami z naszej "
Bazy wiedzy" opisującymi podstawowe prawa konsumentów. Przedstawimy w nich najważniejsze kwestie z perspektywy młodych ludzi.
Informujemy, że nie zajmujemy się indywidualnymi poradami na temat praw konsumenckich. Wszelkie informacje, którymi możemy służyć są dostępne na naszej stronie. Polecamy kontakt z
Federacją Konsumentów lub
Stowarzyszeniem Konsumentów Polskich, np. bezpłatną infolinią konsumencką: 0800 800 008.