Porozumienie Accord 2018 na rzecz bezpieczeństwa pracowników w Bangladeszu. Apeluj do firm odzieżowych!
Wtorek, 27.02.2018. Katarzyna Salus
Wiele marek odzieżowych produkuje w Bangladeszu. Jeszcze kilka lat temu praca w fabrykach ubrań była śmiertelnie niebezpieczna. W 2013 roku, w odpowiedzi na katastrofalną sytuację, powstała inicjatywa, w którą zaangażowało się ponad 200 marek. Program bezpieczeństwa (Accord) miał na celu uczynienie z fabryk miejsc pracy, w których pracownicy nie będą musieli obawiać się o swoje życie i zdrowie.
Program Accord kończy się w maju tego roku, a dotychczas tylko jedna czwarta marek, które były wcześniej częścią programu, zadeklarowała dalsze działania...

Czy wiesz, jakie marki szanują swoich pracowników i dbają o ich życie? Sprawdź listę firm, które w 2018 roku podpisały Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa pracowników (Accord 2018).

Co możesz zrobić, jeżeli Twojej ulubionej marki nie ma na naszej liście? Możesz zaangażować się na wiele sposobów. Działaj, podpisuj petycje i naciskaj na firmy w mediach społecznościowych. Poniżej podpowiadamy, jak to zrobić:
  • Zwróć się do Debenhams, Topshop i Sainsbury.
    Podpisz petycję TUTAJ

• Zachęć Abercrombie & Fitch do przejęcia odpowiedzialności za pracowników.
    Podpisz petycję TUTAJ

• Napisz do Topshop i Abercrombie & Fitch, aby podpisali Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa pracowników.
    Podpisz petycję TUTAJ

• Powiedz Topshop, aby przestał się ociągać i wziął na siebie odpowiedzialność.
    Możesz to zrobić na ich profilu na Facebooku lub Twitterze.

• Zobacz listę firm, aby sprawdzić, czy twoja ulubiona marka podpisała w 2018 roku Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa pracowników Accord 2018. Nie? Powiedz im, aby to zrobili w mediach społecznościowych, używając tego komunikatu:

[@Nazwa Marki] Szanuj swoich pracowników. Nie narażaj ich życia na niebezpieczeństwo. Podpisz teraz Accord 2018. #workersafety

[@Nazwa Marki] Respect your workers. Don't put their lives at risk. Sign the 2018 Bangladesh Safety Accord now. #workersafety

Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa pracowników - historia.

Kiedy w kwietniu 2013 roku zawalił się budynek Rana Plaza - zabijając 1134 pracowników – stało się jasne, że potrzebne są działania, które uchronią osoby pracujące w bangladeskim przemyśle odzieżowym przed tragicznym losem ich kolegów z zawalonej fabryki.  Kilka tygodni po katastrofie uruchomiono nową inicjatywę - Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa pracowników w Bangladeszu (Accord). Efektem porozumienia było przeprowadzenie szeregu inspekcji, remontów i szkoleń pracowników w zakresie bezpieczeństwa. Działania objęły ok. 2,5 miliona pracowników z 1600 fabryk dostarczających odzież dla ponad 200 znanych marek. Program ma się zakończyć 15 maja tego roku. Nowe porozumienie na rzecz poprawy standardów bezpieczeństwa w przemyśle odzieżowym (Accord 2018) wejdzie w życie po 15 maja. Aby spełniało swoją funkcję i należycie chroniło pracownice i pracowników, potrzebne jest większe zaangażowanie ze strony marek. Niezależnie od tego jak tłumaczą się firmy odzieżowe, nie ma innego sposobu, aby zapewnić bezpieczeństwo osobom szyjącym nasze ubrania.

Przeczytaj więcej o Porozumieniu na rzecz bezpieczeństwa pracowników Accord.