Masz minium 18 lat, ale nie więcej niż 35? Zapraszamy na trzydniowe warsztaty z Pauliną Górską na których dowiesz się jak skutecznie działać w mediach społecznościowych!
Change makerzy, edukatorki, ambasadorzy to nowa era influencingu w sieci, który pomaga zmieniać świat na lepsze! Warsztat Szkoła Influencerów uczy, jak wykorzystywać social media w działalności aktywistycznej, edukacyjnej i społecznej.
Podczas trzydniowych warsztatów z Pauliną Górską uczestnicy dowiedzą się, jak wykorzystywać siłę social mediów do rozwiązywania największych problemów i wyzwań społecznych, czym jest dzisiaj wpływ społeczny w sieci i jak zbudować zaangażowaną społeczność. Paulina Górska jest ekoedukatorką i influencerką, której kanał na Instagramie -
eko.paulinagorska obserwuje ponad 75 tysięcy osób. Na swoim profilu influencerka dzieli się tym, jak małymi krokami zmieniać swoje życie, zadaje pytania, szuka inspiracji i poszerza wiedzę w zakresie proeko.
KIEDY
13 września, godz. 17:00 - 19:00
16 września, godz. 17:00 - 19:00
20 września, godz. 17:00 - 19:00
GDZIE
Spotkamy się online na platformie Zoom Obowiązują zapisy – napisz nam o sobie, masz czas do 5 września. Wyniki rekrutacji na warsztaty wyślemy drogą mailową do 7 września.
SZCZEGÓŁY SZKOLENIA:
13 września - starter Pack - 2h
- Time is now, czyli największe wyzwania, które stoją przed nami i dlaczego warto o nich opowiadać w social mediach
- 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ jako cele dla nas wszystkich
- Social media - stan na dzisiaj, przegląd platform, jaka jest ich siła (podstawowe dane)
- Od influencera do changemakera - czyli jak się zmieniała rola influencerów na przestrzeni ostatnich lat
- Różne oblicza aktywizmu w social mediach (oraz o clicktivismie)
- Najlepsze przykłady z Polski i nie tylko kont aktywistycznych (różne profile tematyczne - edukacja seksualna, równość, projektowanie przestrzeni, ekologia)
- Jakich zasobów potrzebujemy - tych materialnych i niematerialnych (sprzęt, programy graficzne, dostęp do treści, znajomość języków obcych, ale i czas, umiejętności, wiedza, doświadczenie, specyficzne talenty)
- Czy warto mieć jakiś plan, określone cele i założenia zanim zacznie się prowadzić konto aktywistyczne/edukacyjne na Instagramie? Co powinno się w nim znaleźć?
- "Chcę mieć wpływ" - co to znaczy? Czym dla mnie jest aktywizm i wpływ - ćwiczenie domowe (o czym chcę mówić, pisać, w jakiej formie, jaki miałby być tego cel)
16 września - buduj! - 2h
- Jak zbudować społeczność na Instagramie?
- Sieciowanie online, jak wygląda współpraca z innymi twórcami i organizacjami na Instagramie?
- Jak zwiększać i dbać o zaangażowanie społeczności w social mediach? Konkretne strategie
- Jak przygotować się do prowadzenia aktywności online?
- Czy warto planować swoją aktywność? Jeśli tak, to jak w tym „planowaniu” uwzględnić spontaniczne relacje i reakcje na dziejące się w danym momencie wydarzenia?
- Skąd czerpać wiedzę – w jaki sposób korzystać z dostępnych źródeł informacji? Jak odsiewać fake newsy od naukowych treści? Skąd czerpać wiarygodne treści/dane?
- Wiecznie aktualne treści - czy to możliwe? Jak pisać i tworzyć treści, aby były przydatne dla nowych i starych odbiorców?
- Promowane posty – jak to działa i czy jest nam potrzebne?
- Kim jest Twój potencjalny odbiorca? Jakie powinien mieć cechy? Do kogo chcesz docierać z przekazem? Ćwiczenie domowe
20 września - działaj! - 2h
- Jak poprowadzić kampanię edukacyjną/konsumencką na Instagramie?
- Jak wygląda strategia takiej kampanii, jakie zasoby powinniśmy mieć i na jakie reakcje powinniśmy się przygotować?
- Jak znaleźć ambasadorów swojej kampanii?
- Greenwashing i inne "washingi"
- W jaki sposób zachęcać ludzi do aktywnego zaangażowania się w udostępnianie treści, ale też działania w świecie „realnym” – podpisywania petycji, uczestniczenia w akcjach ulicznych, marszach?
- W jaki sposób docierać do osób spoza swojej „bańki informacyjnej/środowiskowej”?
- Jak trafić do konkretnej grupy wiekowej – młodzieży
- W jaki sposób trafiać do dużych firm/korporacji oraz polityków za pomocą Instagrama?
- Jak publikować, żeby nas „usłyszano”?
- Wellbeing - czyli jak radzić sobie z wypaleniem podczas działalności aktywistycznej w sm i czy da się go uniknąć?
ZAPRASZAMY!
Kampania "Nasza żywność. Nasza przyszłość", w ramach której organizujemy warsztaty, ma na celu zmobilizowanie młodzieży do świadomej konsumpcji i aktywnego wspierania działań na rzecz zrównoważonych łańcuchów dostaw żywności, uczciwych stosunków handlowych, poszanowania praw człowieka i praw pracowniczych oraz zrównoważonego rozwoju. Kampania jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej oraz ze środków polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.