Sztuka i Slow Fashion. Poznajcie inicjatywę Canvas Culture.
Czwartek, 06.09.2018. Katarzyna Salus
Sztuka i Slow Fashion. Poznajcie inicjatywę Canvas Culture.
Warszawska marka "Culture Bags" zaprosiła do udziału w swoim niecodziennym projekcie 20 polskich artystów i artystek. 11 września, w klubie Hideout, odbędzie się wernisaż ich prac.
Canvas Culture - o co chodzi?

Wyobraźcie sobie 20 artystów i artystek, z których każdy/a dostaje do wykorzystania płótno w rozmiarze 100 na 70 cm. Łączy ich współna idea: zwrócenie uwagi na rozwijający się ruch slow fashion oraz problemy społeczne związane z szybką modą. Powstaje ponad 30 obrazów, a 13 z nich zobaczycie w formie płóciennych toreb - unikatowych i wyrazistych jak styl danego twórcy.
 
"W erze digitalowej ‘szybkiej’ produkcji chcieliśmy zrobić mały krok w tył. Oddać płótno w ręce artysty, a potem wykonać z niego jedyny w swoim rodzaju przedmiot użytkowy - torbę" - mówi Marek Remiszewski z Culture Bags, czyli organizacji łączącej podejście artystyczne z działaniami prospołecznymi.
 
Prace będziecie mogli zobaczyć już 11 września, w klubie Hideout na Smolnej 38 w Warszawie. Po wernisażu będzie też możliwość zakupienia oryginalnych toreb, będących jednocześnie dziełami sztuki i wsparcia w ten sposób artystów oraz działań naszej Fundacji. Część z zysków ze sprzedaży toreb zostanie przekazana na rzecz naszej Fundacji i pomoże w realizacji projektów związanych z odpowiedzialną modą. Start o 19:00. Jeżeli nie chcecie przegapić wernisażu dołączcie do wydarzenia na FB (kliknij TUTAJ)
 
Artyści i artystki, czyli kogo prace będziecie mogli zobaczyć:

● Oskar Podolski / Oesu
https://www.instagram.com/oesuone

● Noriaki
https://www.instagram.com/noriakinoriaki

Sicoer
https://www.instagram.com/sicoerism

● Jakub Gliński
https://www.instagram.com/jakub.glinski

● Robert Kuta
http://www.robertkuta.com

Koxu
https://koxuoner.myportfolio.com

● Aneta Klejnowska
https://www.behance.net/anetaklejnowska

● Katarzyna Wieteska
https://www.behance.net/KatarzynaWieteska

● Kasia Smoczyńska
https://www.behance.net/koshdsgn

Arleta Łatkowska

● Monika Polus
http://monikapola.com

● Basia Flores
https://www.instagram.com/basiaillustration

Adam Walas

● Jagoda Jankowska
https://www.instagram.com/blueberry.kingdom

● Filip Pieksa
https://www.instagram.com/pieksart

● Karolina Jacewicz
https://www.instagram.com/karolinajacewicz

● Filip Komorowski
https://www.behance.net/Komorowski

● Patrycja Niedziela - Psyday art

● Pawel Tkaczyk
http://www.tkaczyktheartist.com

SC Szyman
https://www.instagram.com/sc_szyman
 
Do zobaczenia!
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Podobne artykuły
Adidas i Nike: Rekordowe kwoty dla piłkarzy, głodowe pensje dla pracownic
Kiedy miliony ludzi na świecie przygotowują się do kibicowania ulubionym drużynom podczas Mistrzostw Świata w piłce nożnej, raport Foul Play, opublikowany przez Éthique sur l’éthiquette i Clean Clothes Campaign ujawnia, że ​​adidas i Nike, główni sponsorzy tego wydarzenia, nie zapewniają godnej płacy pracownicom i pracownikom w swoich łańcuchach dostaw.
H&M, dotrzymuj obietnic i płać pracownikom godną płacę!
H&M, globalna marka odzieżowa, 5 lat temu zobowiązała się, że do 2018 r. podniesie pracownikom w swoim łańcuchu dostaw wynagrodzenia do poziomu godnej płacy. Wygląda jednak na to, że H&M zagubił się nieco w swoich działaniach. Wyciągnijmy pomocną dłoń i pomóżmy mu wyjść na prostą!
Kto zrobił Twoje ubrania? Dołącz do modowej rewolucji!
W przemyśle modowym wszystko dzieje się szybko. Co sezon zmieniają się trendy, marki wypuszczają na rynek kilkanaście nowych kolekcji rocznie, a kobiety i mężczyźni uprawiający bawełnę lub szyjący nasze ubrania muszą pracować jeszcze szybciej i jeszcze więcej, zarabiając grosze. Fashion Revolution Week obchodzony jest na całym świecie w rocznicę tragedii Rana Plaza, aby uczcić pamięć ofiar i domagać się od marek transparentności. W tym roku Fashion Revolution Week trwa od 23 do 29 kwietnia.
Od wielu lat pracownice i pracownicy oraz wspierające ich organizacje pozarządowe walczą o to, by ludzie szyjący ubrania w Azji, Afryce czy Europie Wschodniej otrzymywali płace wystarczające im na życie. Niestety tak się wciąż nie dzieje. Większość z nich zarabia równowartość płacy minimalnej. Te wynagrodzenia zwykle nie wystarczają na podstawowe potrzeby. Dlaczego nic się nie zmienia?  
Spółdzielnia Ushirika to otwarty, społeczno-artystyczny projekt, którego sposób działania wywodzi się z tradycji plemiennych, ale także nawiązuje do polskich ruchów spółdzielczych. Podstawę funkcjonowania spółdzielni stanowi praca kolektywna, dzięki której jej członkowie wymieniają się doświadczeniami, umiejętnościami oraz rozwijają własną kreatywność.