Lansuj beż, beż nie jeż!
Środa, 06.02.2008. Maria
Lansuj beż, beż nie jeż!

Jeśli się zastanowić, jakiego produktu zużywamy w największych ilościach będąc w biurze, na pewno na pierwszym miejscu znajdzie się papier. Rozwiązaniem jest nie tylko jego mniejsze i bardziej racjonalne zużycie ale także odpowiedni wybór.


W procesie produkcji papieru używa się włókien z drzew, które trzeba wyciąć, a także znaczące ilości energii, wody i chemikaliów zaś skutkiem ubocznym, są szkodliwe odpady. Niestety chcąc kupić papier ekologiczny stajemy przed niełatwym wyzwaniem. Nie istnieje bowiem jego jednolita i pełna definicja, a jak wiadomo słowo „eko” jest powszechnie nadużywane.

Na szczęście na pomoc wszystkim konsumentom papieru przychodzi recykling. Bez wątpienia na miano produktu ekologicznego zasługuje papier wytworzony w całości z makulatury. Niestety w świadomości wielu z nas wciąż istnieje mylny stereotyp papieru makulaturowego – szarego, szorstkiego i lubianego tylko przez najbardziej zagorzałych miłośników natury.

Dlatego tak ważne wydają mi się akcje takie jak Lansuj beż, beż nie jeż! prowadzone przez samych dystrybutorów papieru a skierowane do kluczowych jego konsumentów czyli biur.

Na stronie firmy prowadzącej akcję – hurtowni Papier-Hurt Eko Biuro – znajdziemy wiele cennych i ciekawych porad jak uczynić każde biuro miejscem bardziej przyjaznym środowisku, a także wybór 7 różnych eko papierów. Większość z nich wytworzona jest w 100% z makulatury i posiada ekologiczne certyfikaty takie jak: Błękitny Anioł, Skandynawski Łąbędź czy Unijna Stokrotka. Jeden który wytworzony jest w 33% z makulatury pochodzi z kontrolowanych upraw leśnych (certyfikat FSC).

Komentarze