Koniec roku oznacza też koniec różnych projektów i kampanii. Tym razem przyjdzie nam się pożegnać z trwającym od 2007 roku projektem Fair Play, który w Polsce wcielała w życie Koalicja Karat. Właśnie ukazał się ostatni biuletyn kampanii, do którego lektury gorąco zachęcamy.
Najnowszy numer
biuletynu Fair Play poświęcony jest kobietom. To one stanowią zdecydowaną większość pracowników szyjących dla nas ubrania. W tekście „Bezpłciowe kodeksy bezużyteczne dla kobiet” poznamy specyfikę pracy kobiet i charakterystyczne dla nich problemy. Karat wskazuje, że na kwestię praw pracowniczych należy patrzeć z genderowej perspektywy, a „bezpłciowe” kodeksy postępowania firm, nawet napisane w najlepszej wierze, nie zawsze poprawiają sytuację szwaczek. Z biuletynu dowiemy się taż, jaką cenę, za światowy kryzys, zapłaciły kobiety pracujące w przemyśle ubraniowym. Ponadto znajdziemy tam artykuł o tym, że Clean Clothes Campaign kończy 20 lat. Znaczenie tej kampanii i wpływ pokazują nam, że powstała ad-hoc koalicja kilku organizacji może przekształcić się w silny, międzynarodowy ruch obrony praw pracowniczych.
To ostatni już numer Fair Play-owego biuletynu. Biuletyn kończy się jednak dobrą wiadomością. W Polsce powstała niedawno koalicja
Clean Clothes Polska (CCP) o czym niedawno pisaliśmy w
ekonsumencie. Pomimo zakończenia projektu „Fair Play w produkcji artykułów sportowych”, Koalicja KARAT, Polskia Zielona Sieć, Polskia Akca Humanitarna oraz i Grupa eFTe Warszawa., nie przestają domagać się od firm odzieżowych, by moda stała się wreszcie etyczna.
Życzymy miłej lektury.