Trwa kampania „Co młody konsument wiedzieć powinien?”
Poniedziałek, 12.02.2007
Cały czas trwa kampania „Co młody konsument wiedzieć powinien?”. Sprawnie udało nam się zakończyć wszystkie przygotowania i od początku stycznia tego roku edukatorzy z 16 województw rozpoczęli zajęcia w szkołach. Reakcje uczniów w zdecydowanej większości są bardzo pozytywne. Młodzi konsumenci reagują żywiołowo, aktywnie biorą udział w zabawach i ćwiczeniach.

W województwie opolskim, najciekawszą częścią zajęć okazało się przygotowywanie reklam przez uczniów a następnie ich prezentacja na forum klasy. W Szkole Podstawowej w Pokoju uczniowie jako reklamę przygotowali… utwór rapowy.

Młodzież zadaje wiele pytań, a największym zainteresowaniem cieszą się zakupy przez Internet. Zdecydowana większość uczestników nie ma także problemu z prawidłowym wypełnieniem testów podsumowujących zajęcia.

Dla wielu uczniów zajęcia trwające 3 lub 4 godziny lekcyjne okazują się za krótkie!

Jednocześnie wciąż napływają prace plastyczne w ramach konkursu "Co Młody Konsument Wiedzieć Powinien?". Uczniowie we wszystkich szkołach objętych projektem mogą je składać do 15 lutego. Do 28 lutego dyrektorzy szkół i koordynatorzy regionalni  wyłonią laureatów I etapu. Ich prace przejdą do II etapu konkursu - etapu wojewódzkiego. W etapie wojewódzkim w każdym województwie zwycieży 18 prac w trzech kategoriach wiekowych. Prace te zakwalifikują się do ostatecznego etapu - etapu ogólnopolskiego. Finał  konkursu odbedzie się 1 czerwca w Światowy Dzień Dziecka w siedzibie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie.  

Komentarze